Κυριακή 11 Μαρτίου 2012

Ας κάνουμε την κρίση ευκαιρία για ανάπτυξη


Ας κάνουμε την κρίση ευκαιρία για ανάπτυξη

Η δυσμενής κατάσταση στην οποία έχει επέλθει η χώρα μας τα τελευταία χρόνια σίγουρα έχει επηρεάσει κατά πολύ τις συνήθειες αλλά και την ψυχολογία των περισσότερων πολιτών. Αναμφίβολα όλοι σχεδόν οι τομείς της οικονομικής δραστηριότητας της χώρας έχουν πληγεί λόγω της παρατεταμένης ύφεσης και της οικονομικής δυσπραγίας που επικρατεί. Αυτή η εικόνα είναι έκδηλη στην ελληνική κοινωνία και αποτελεί παράγοντα αβεβαιότητας και κατά συνέπεια μείωσης επενδυτικού ενδιαφέροντος. Μήπως όμως υπάρχει και κάποια άλλη οπτική γωνία η οποία να μας κάνει να δούμε τα πράγματα με μία πιο αισιόδοξη ματιά; Μήπως μπορούμε να εκλάβουμε την κρίση ως μία ευκαιρία δημιουργικότητας, επιχειρηματικής επιτυχίας και ανάπτυξης;



Καταρχάς, η μείωση της κατανάλωσης και η γενικότερη πτώση της οικονομικής δραστηριότητας μας κάνει πιο επιφυλακτικούς σχετικά με την πιθανότητα επιτυχίας κάποιου επιχειρηματικού τολμήματος. Αυτό όμως μας βοηθά να γίνουμε πιο δημιουργικοί, να μελετάμε καλύτερα τις συνθήκες της αγοράς και γενικά να οργανώνουμε με μεγαλύτερη ακρίβεια τις κινήσεις μας προτού προβούμε στην υλοποίηση της επένδυσης. Έτσι μπορούμε να δημιουργήσουμε πιο καινοτόμες και σωστά οργανωμένες επιχειρήσεις οι οποίες έχουν αυξημένες πιθανότητες επιτυχίας.

Επιπλέον, η δεδομένη πτώση της εγχώριας ζήτησης για πληθώρα αγαθών οδηγεί αρκετές επιχειρήσεις να γίνονται πιο εξωστρεφείς. Αναπτύσσουν δηλαδή δραστηριότητα και σε άλλες χώρες και προωθούν τα προϊόντα τους σε ξένες αγορές, ώστε να μην απειλείται η κερδοφορία και η βιωσιμότητά τους από τις εγχώριες διακυμάνσεις της ζήτησης. Κάτι το οποίο δεν συνέβαινε τα προηγούμενα χρόνια καθώς οι ελληνικές, και κυρίως οι μικρομεσαίες, επιχειρήσεις διοχέτευαν τα προϊόντα τους αποκλειστικά στην ελληνική αγορά. Με στοχευμένες προωθητικές ενέργειες οι οποίες να προβάλλουν την ποιοτική διαφοροποίηση των ελληνικών προϊόντων μπορούμε να τα καταστήσουμε άκρως ανταγωνιστικά και να αποκτήσουμε σημαντικό μερίδιο στη διεθνή αγορά.

Επιπροσθέτως, οι μειωμένες δαπάνες των νοικοκυριών προς κατανάλωση έχουν εντείνει τον ανταγωνισμό μεταξύ των επιχειρήσεων. Στην προσπάθειά τους για αύξηση των πωλήσεων και των μεριδίων αγοράς οι ελληνικές επιχειρήσεις χρησιμοποιούν προωθητικές ενέργειες οι οποίες δεν ήταν τόσο διαδεδομένες στο κοντινό παρελθόν. Η προβολή μέσω του διαδικτύου και των social media και οι on-line πωλήσεις γνωρίζουν μεγάλη ανάπτυξη και κατακτούν όλο και περισσότερες επιχειρήσεις από διαφορετικούς κλάδους και τομείς δραστηριοτήτων. Η εξειδίκευση των επιχειρήσεων πάνω σε συγκεκριμένες κατηγορίες προϊόντων και η εστίαση μέσω των δυνατοτήτων του marketing σε κόγχες της αγοράς αποτελούν μονόδρομο για την επιβίωση των ελληνικών επιχειρήσεων.

Αναντίλεκτα, το ανθρώπινο δυναμικό αποτελεί τον σημαντικότερο παραγωγικό συντελεστή για την επιτυχία κάθε επιχειρηματικής οντότητας και επιδρά σε εξαιρετικά σημαντικό βαθμό στη διαμόρφωση της εικόνας της επιχείρησης. Στην σημερινή εποχή φαντάζει πιο αναγκαία από ποτέ η προσπάθεια της κάθε επιχείρησης για την προσέλκυση, την επιλογή και στη συνέχεια την εκπαίδευση των κατάλληλων ανθρώπων, οι οποίοι μπορούν να αποτελέσουν ανταγωνιστικό πλεονέκτημα και να συμβάλλουν στην μεγιστοποίηση της αξίας της επιχείρησης. Από την πλευρά τους οι εργαζόμενοι πρέπει να προσπαθούν να εκπαιδεύονται συνεχώς και να αναπτύσσουν επιπλέον ικανότητες ώστε να είναι σε θέση να ανταποκριθούν στις μεταβαλλόμενες ανάγκες μιας σύγχρονης επιχείρησης.

Επίσης, οι επιχειρήσεις στη σημερινή συγκυρία οφείλουν να κατανοήσουν την σημασία την οποία έχει η ικανοποίηση των πελατών για την δική τους επιτυχία. Οι ευχαριστημένοι πελάτες αποτελούν την καλύτερη διαφήμιση για τα προϊόντα και τις υπηρεσίες μιας επιχείρησης, ειδικά σε μία εποχή όπου οι καταναλωτές είναι ιδιαίτερα επιφυλακτικοί σχετικά με τις αγορές τους. Με τον τρόπο αυτό οικοδομούν μία σχέση αμοιβαίας εμπιστοσύνης με τους πελάτες τους και παράλληλα έχουν την δυνατότητα να αυξήσουν τα μερίδια αγοράς τους. Για να πετύχουν όμως αυτό οι επιχειρήσεις πρέπει να υιοθετήσουν μία φιλοσοφία η οποία θα έχει ως βασικό στόχο την ικανοποίηση των αναγκών των καταναλωτών και να εκπαιδεύσουν το ανθρώπινο δυναμικό τους πάνω σε αυτό. Οι σύγχρονες επιχειρήσεις πρέπει να είναι σε θέση να διαγνώσουν τις ανάγκες των πελατών και να τους προτείνουν προϊόντα τα οποία να τους βοηθήσουν να μεγιστοποιήσουν την χρησιμότητά τους.

Βασικό είναι ωστόσο να συνειδητοποιήσουν ότι πρέπει να παράγουν και να προσφέρουν προϊόντα των οποίων ο συνδυασμός ποιότητας και τιμής να προτιμάται έναντι των ανταγωνιστών. Καθώς μπορεί σε περιόδους κρίσεως οι καταναλωτές να στρέφονται σε οικονομικότερα προϊόντα πάντα όμως αξιολογούν και την ποιότητα του προσφερόμενου προϊόντος προτού προβούν στην όποια αγορά.

Τέλος, σκόπιμο θα ήταν να αναφερθεί πως παρά τα προβλήματα που υπάρχουν στην ελληνική οικονομία και την κρισιμότητα των καταστάσεων που βιώνουμε, πάντα υπάρχουν δυνατότητες για νέες, καινοτόμες και δημιουργικές επιχειρήσεις. Αρκεί να προσφέρουν κάτι το οποίο να διαφοροποιείται και να μπορεί να ικανοποιήσει σε μεγαλύτερο βαθμό τις ανάγκες των καταναλωτών. Κατά καιρούς εμφανίζονται και διάφορα προγράμματα τα οποία βοηθούν μέσω της χρηματοδότησης στο ξεκίνημα νέων επιχειρήσεων. Το σημαντικότερο όμως είναι η κατάλληλη οργάνωση και η συνεχής ανάπτυξη και πρόοδος ώστε να επιτύχει το όποιο επιχειρηματικό εγχείρημα.

Πηγή:Fititis.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου